luni, martie 21, 2005

brenduirea Romaniei

aproape uitasem, Alex mi-a semnalat aseara ca Dilema face concurs de brenduire a Romaniei -- se cauta slogan si sugestii de logo pentru campanie.

Ultima data cand am participat asa ceva a fost la o campanie mai larga pentru conceperea unei strategii pe termen lung la nivel national a industriei locale de software. Participarea mea a fost relativ tangentiala, intrucat m-am dus doar la 2 discutii si nu m-am bagat in grupurile de lucru pentru ca felul in care s-a pus problema nu prea corespundea felului in care vedeam eu lucrurile si filozofiei mele de afaceri. Plus orgoliile erau foarte puternice iar eu eram cel mai tanar pe acolo, (btw, inca arat a pustan de 23 de ani in ciuda celor 30, thank you very much :)) aveam si pareri ("voi tinerii cu gura mare ar trebui sa fiti mai atenti cu noi cei mai cu experienta" cum mi s-a adresat un coleg participant). Ma rog, e mai putin important, long story short - chestia e ca s-a vehiculat la acele discutii si ideea de slogan pentru (industria de software din) Romania- mi se pare ca Joni Roberts a fost cu ideea -- "Romania now" zicea ea, in sensul in care Romania e "the" place to be in terms of software development these days. Ceea ce la vremea respectiva mi s-a parut ca are sens.

Anyways, scuze de digresiune, daca va simtiti in stare e momentul sa sariti cu propuneri despre promovarea Romaniei. Deadlineul e 25 martie.

3 Comments:

Blogger Zdrîngu said...

Din ceea ce scrie in Dilema, am inteles ca scopul concursului e sa umple cu ceva numarul din 1 aprilie al revistei. Apoi, se vorbeste de o "campanie de promovare".
Pina la urma despre ce e vorba, ca nu prea e clar?
Daca e prima posibilitate, atunci premiile nu mi se par ridicole deloc, sint pe masura scopului :)
Daca e vorba de o reala campanie de promovare, atunci detaliile furnizate sint extrem de sumare (as spune ca e inca o chestie in stil romanesc). Mi-ar fi placut sa stiu ce, cind, unde, cum.
In concluzie, opere cu dedicatie se pot refuza si de la mai mari :) , asa ca n-are rost sa te zbati doar pentru atita.

3/22/2005 12:27:00 p.m.  
Blogger Dragos Novac said...

Ideea este a Dilemei pentru numarul din 1 aprilie, nu e ceva la nivel national, cu atat mai putin nu e o agentie (cred). Iar concursul eu zic ca e mai mult de ego (i.e. "mi-a aparut sloganul in Dilema") decat pentru un abonament su o carte. Dilema eu oricum o citesc exclusiv pe internet, ca de altfel toata presa.

Ca o parere eu nu as face un slogan plecand de la simbolurile romanesti traditionale gen Tepes, Dracula, Brancusi sau manastiri. As incerca o abordare la nivelul anilor 2005 si nu bazata pe istorie. De ce? Targetul meu ar fi segmentul 16-35 de ani dispusi sa descopere ceva cool dincolo de Budapesta sau Praga. Si ei sunt interesati de distractie nu de monumente, muzee sau manastiri. :)

3/22/2005 12:36:00 p.m.  
Blogger Zdrîngu said...

Sloganurile si imagistica cu caracter eroic au fost intotdeauna paguboase. Adica sint prafuite, sforaitoare, plictisitoare si put.

Ca o paranteza, saptamina trecuta a fost un concurs TV pe canalul France 2 la care au participat o echipa de romani. Bineinteles ca cineva dintre participanti a tinut sa strice imaginea buna creata de franceza relativ corecta pe care o vorbeau toti si atitudinea simpatica pe care o aveau, trintind un "romanul e nascut poet" din fundul plaminilor.

Asa ca tind sa iti dau dreptate ca un eventual slogan trebuie sa fie "cool" si "sexy".

3/22/2005 12:52:00 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home